Mindenben vannak trendek, még az emberek viselkedésében, érdeklődésében is. Van amit felkapnak, aztán szép lassan elfelejtik.

Akár még üzletet is megéri alapítani egy-egy jó trend meglovaglására. Persze ehhez időben, lehetőleg még az elején be kell szállni. A trendekre jellemző mozgás, hogy emelkedésben az aljak és csúcsok monoton emelkednek, esésben pedig csökkennek. Aztán kimerülnek, és vagy újra erőre kapnak egy korrekciót követően, vagy megfordulnak. A weboldal optimalizálása, és a megfelelő kulcsszavak megtalálása közben vettem észre az alábbi érdekességeket a Google Trends segítségével. Ez az internetezők keresési szokásaiban kialakuló trendeket, érdeklődési köröket gyűjti össze. 

A tőzsde szó magyarországi népszerűségét vizsgálva jól látszik annak az évtizedes eső trendje. Leszámítva a 2008 év végi nagy válság okozta kiugrást, a grafikonja csökkenő. Akkor mindenki a tőzsde mélyrepülése, meg az államcsőd miatt izgult. Ezért volt a hirtelen megugró érdeklődés.

A részvényforgalom csökkenése is jól tükrözi az eső trendet. Ma már csak töredéke a napi forgalom az évekkel korábbinak. Köszönhető ez a nyugdíjpénztárak kivégzésének is, akik állítólag eltőzsdézték az ügyfelek pénzét. Az pedig külön vicc, hogy az MNB komplett megvette a BÉT-et, ezáltal fő tulajdonosa lett egy olyan intézménynek, aminek a transzparens működését, és a független felügyeletét is biztosítania kellene egyszemélyben. A magyar részvények közt pedig alig találni olyat, amit befektetésre lehetne ajánlani.

Nem sokkal jobb a helyzet a forex kifejezésre sem. Bár 2011-ig felfelé ívelt a magyarok érdeklődése, de utána ez csökkenésbe váltott. Ma már hálóval kell fogni a brókereknek az új palimadarakat erre a kereskedési formára. A nemzetközi trendje is elég hasonló, már egy ideje csökkenő. Erre csak rátett még egy lapáttal a tavaly év eleji CHF balhé, majd a brókercégek sorozatos megroggyanása, vagy csődje. Nekem is több ismerősöm befejezte tavaly a forex pályafutását.

Valamit újat kellett hát kitalálniuk a brókereknek, egy új trendet kellett teremteniük, ami majd újra képes lesz magával ragadni a fizetőképes keresletet. Ez pedig nem más, mint a bináris opció. Egyszerű módszer, csak azt találd el, hogy az ár egy bizonyos idő múlva hol lesz. Gyorsan rá is cuppantak az emberek. A trendje már beindult, várjuk a gyorsuló szakaszt.

A mai napig nem vagyok meggyőződve arról, hogy a bináris opcióval stabil profitot lehetne elérni. Érdekes viszont azt látni, hogy komolynak tartott szakértők rendre besorakoznak az új őrület mögé. Teljes mellszélességgel támogatják a módszert, és tolják valamely frissen alakult cég szekerét, aminek alapító okiratán, és felügyeleti engedélyén még meg sem száradt a tinta. Sokszor kérdezem őket, ugyan árulják már el, mi a jó a bináris opcióban? Hol van az előny az ügyfél részéről? Eddig sajnos egyiküktől sem kaptam meggyőző választ. Csak homályos utalásokat, hogy nem elmozdulásban, hanem időben kell gondolkoznom, vagy ha még most nem értem, nem baj, majd pár év múlva érteni fogom.

Érdekes marketing stratégia. Itt a világ legújabb, legtutibb módszere, ami után még fokozott érdeklődést is mutatnak az emberek, és gyanítom, hogy még többen fizetnének, ha tudnák a titkot, amit most még csak a „beavatottak” ismernek, de nem. Ezt inkább eltitkolják az értékesítők, mert nekik biztos nem az új ügyfelek bevonzása után fizetnek jutalékot. Amúgy a jutalékok mértéke is magasabb, mint a forexnél megszokott. Ez viszont csak úgy lehetséges, ha a bukási arány is jóval magasabb, hiszen csak az ügyfelek elvesztett pénzéből lehet ezeket kigazdálkodni. Szóval fölfelé tart a trend, és ki tudja hol áll meg.